بازدید 13789
با تحولات منطقه و جهان

واکنش وزیر خارجه آمریکا به توافق هسته ای با ایران/  تشکیل کمیته‌ ایرانی-مصری برای احیای روابط/ ارسال نامه‌های سمی برای بیش از سی مقام آمریکایی/ گزارش بلومبرگ از رکوردشکنی صادرات نفت ایران

واکنش وزیر خارجه آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران،  تشکیل کمیته ایرانی-مصری برای احیای روابط، ارسال نامه‌های سمی برای بیش از سی مقام آمریکایی، گزارش بلومبرگ از رکوردشکنی صادرات نفت ایران و رایزنی مقامات آمریکایی و سعودی درباره یمن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۷۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۵ 17 June 2023

واکنش وزیر خارجه آمریکا به توافق هسته ای با ایران/  تشکیل کمیته‌ ایرانی-مصری برای احیای روابط/ ارسال نامه‌های سمی برای بیش از ۳۰ مقام آمریکایی/ گزارش بلومبرگ از رکوردشکنی صادرات نفت ایران

بین الملل تابناک: واکنش وزیر خارجه آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران،  تشکیل کمیته ایرانی-مصری برای احیای روابط، ارسال نامه‌های سمی برای بیش از سی مقام آمریکایی، گزارش بلومبرگ از رکوردشکنی صادرات نفت ایران و رایزنی مقامات آمریکایی و سعودی درباره یمن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

واکنش وزیر خارجه آمریکا به توافق هسته ای با ایران

«آنتونی بلینکن»، روز جمعه وزیر خارجه آمریکا ادعاهای مطرح‌ در رسانه‌های غربی درباره حصول توافق با ایران را تکذیب کرد و گفت، این گزارش‌ها «دقیق و صحیح نیستند.»

 بلینکن که در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه سنگاپور حضور داشت، در پاسخ به سوالی درباره گزارش‌های منتشره درباره «مذاکرات غیرمستقیم آمریکا با ایران در عمان» و نزدیک بودن توافق میان دو طرف گفت: «درباره ایران، بعضی از گزارش‌هایی که ما درباره توافق بر سر مسائل هسته‌ای و به تبع آن، بر سر زندانی‌ها دیده‌ایم به زبان ساده دقیق و صحیح نیستند.»

روز گذشته، رسانه‌های آمریکا مدعی شده بودند بین ایران و آمریکا «تفاهمی» شده که بر مبنای آن مقرر شده در ازای تعهد ایران به عدم غنی‌سازی اورانیوم در بالاتر از سطح ۶۰ درصدی و همچنین آزادسازی چند زندانی آمریکایی، دولت «جو بایدن» با آزادسازی بخشی از دارایی‌های مسدودشده ایران موافقت کند. 

بلینکن درباره این گزارش‌ها در دو بخش توضیح داد؛ او نخست گزارش‌ها درباره نزدیک شدن به توافق بر سر مسائل هسته‌ای را رد کرد و سپس به ارائه توضیحاتی درباره توافق بر سر آزادی زندانیان پرداخت.

نظر بلینکن درباره توافق هسته‌ای

آنتونی بلینکن گفت که توافقی بر سر مسائل هسته‌ای با ایران حاصل نشده است. او گفت که دولت جو بایدن دیپلماسی را بهترین روش در قبال برنامه هسته‌ای ایران می‌داند اما هیچ گزینه دیگری از روی میز برداشته نشده است.

وی گفت: «در خصوص بخش هسته‌ای این معادله (توافق با ایران)، ما مصمم هستیم که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند. کماکان معتقدیم بهترین روش برای تحقق این هدف از طریق دیپلماسی است.»

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

بلینکن در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که دولت آمریکا هیچ گزینه‌ای را از روی میز برنداشته است. او گفت: «ما هیچ گزینه‌ای را از روی میز برنداشته‌ایم. این را به صراحت از رئیس‌جمهور شنیده‌اید، اما کماکان معتقدیم که دیپلماسی بهترین مسیر برای حرکت رو به جلو خواهد بود.»

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد: «هیچ توافقی در کار نیست و گزارش‌هایی که خلاف این را می‌گویند غیردقیق هستند.»

موضع سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

«متیو میلر»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم روز گذشته در اظهاراتی مشابه با بلینکن، هر نوع توافق موقت یا تفاهم از هر نوع دیگر میان ایران و آمریکا در خصوص برجام را رد کرده بود.

میلر در پاسخ به سوالی در این باره گفت: «همان‌طور که دیروز گفتم در خصوص برنامه هسته‌ای ایران هیچ توافقی حاصل نشده است. گزارش‌ها در خصوص حاصل شدن معامله یا توافق یا هر چیز دیگری- هر اسمی می‌خواهید روی آن بگذارید- صحت ندارند.»

او همچنین توافق بر سر آزادی زندانیان را هم رد کرد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت دوست دارد پشت تریبون بایستد و بگوید توافقی برای بازگرداندن شهروندان آمریکایی به خانه حاصل شده اما «این اتفاق رخ نداده. این مساله‌ای است که همچنان روی آن کار می‌کنیم و وقت و منابع زیادی برای محقق شدن آن صرف می‌کنیم.»

بلینکن هم روز جمعه درباره موضوع آزادی زندانیان امریکایی اظهارنظر نمود و همانند میلر توافق در خصوص این موضوع را رد کرد.

موضع بلینکن درباره توافق تبادل زندانی

بلینکن گفت: «هنگامی که بحث درباره شهروندان زندانی‌شده در ایران پیش می‌آید هم هیچ چیزی بیشتر از این من را خرسند نمی‌کند که بتوانم بگویم به توافق رسیده‌ایم. این، آزادی آنها را تضمین می‌کند اما آن هم [گفتن اینکه توافقی حاصل شده] دقیق نخواهد بود.»

وی اضافه کرد: «این چیزی است که ما فشرده و منظم بر روی آن کار می‌کنیم و این مساله جدا از مذاکراتی است که در خصوص مسائل هسته‌ای داریم اما در وضعیتی نیستم که بگویم توافقی حاصل شده است.»

موضع ایران

«ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز پیشتر در کنفرانس خبری هفتگی خود، توافق موقت و ترتیبات جدید جایگزین برجام را تأیید نکرد و گفت: «دولت ایران هیچگاه میز مذاکره را ترک نکرده و برای انجام مذاکرات جدی و محتوایی به منظور به نتیجه رسیدن مذاکرات، آمادگی جدی خود را نشان داده است.»

پس از روی کار آمدن «جو بایدن» به‌عنوان رئیس جمهور در آمریکا و اعلام آمادگی برای بازگشت به برجام، در اواخر دولت دوازدهم، مذاکراتی برای احیای برجام بین ایران و گروه ۱+۴ و غیرمستقیم بین ایران و آمریکا انجام شد. شش دور مذاکره در این خصوص برگزار شد اما گفت‌وگو به دلیل کارشکنی طرف‌های غربی به ویژه آمریکا به نتیجه نرسید.

 تشکیل کمیته‌ ایرانی-مصری برای احیای روابط

شبکه سعودی «العربیه»، عصر روز (جمعه)، نوشت که ایران و مصر با تشکیل کمیته‌ای برای بازگشت روابط دوجانبه موافقت کرده‌اند.

العربیه به نقل از منابع خود در این باره نوشت: «با تشکیل یک کمیته ایرانی-مصری برای بازگردانی روابط دو کشور و هماهنگی‌های امنیتی موافقت اولیه صورت گرفته است.»

«محمدحسین سلطانی‌فر» رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در مصر، در گفت‌وگوی، درباره تاثیر همگرایی ایران و مصر بر ایجاد معادلات جدید منطقه‌ای و جهانی گفت که در تلاشیم سطح روابط سیاسی ایران و مصر به سفارت ارتقاء یابد.

وی اظهار داشت: «اگر بخواهیم به موقعیت و جایگاه ایران و مصر نگاه کوتاهی داشته باشیم و تاثیرگذاری که دو کشور در همین شرایط نیز در تحولات منطقه دارند را بررسی کنیم، بی تردید به این نتیجه خواهیم رسید که چنانچه این همگرایی شکل بگیرد و روابط دو کشور ارتقا یابد، شاهد تاثیر بسیار مثبت و مهمی در درجه اول در رابطه ایرانی، عربی و در درجه دوم بر تحولات منطقه به ویژه فلسطین خواهیم بود.»

روابط بین مصر و ایران اغلب در دهه‌های اخیر پرتنش بوده است، هرچند دو کشور تماس های دیپلماتیک خود را حفظ کرده‌اند. 

 دو منبع عراقی، ۱۵ اردیبهشت ماه، به روزنامه «العربی الجدید» خبر داده بودند که نمایندگانی از ایران و مصر یک ماه قبل‌تر در بغداد با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

در این نشست، نمایندگانی از طرف «محمد السودانی» نخست‌وزیر، «فؤاد حسین» وزیر خارجه و «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق نیز حضور داشتند.

ارسال نامه‌های سمی برای بیش از سی مقام آمریکایی

نامه‌ای حاوی ماده‌ای عجیب برای مقامات آمریکایی در ایالت کانزاس ارسال شده است.

در همین ارتباط گزارش شده است که بیش از سی نامه حاوی پودر سفید مشکوک به نمایندگان و مقامات ایالت کانزاس رسیده است.

به گفته اداره تحقیقات کانزاس، هیچ آسیبی گزارش نشده و تا اواخر بعد از ظهر جمعه بیش از سی نامه حاوی پودر سفید برای مقامات و نمایندگان ارسال شده است. در این خبر جزئیاتی در مورد ترکیب مواد پودر سفید ارائه نشده است.

«تام دی»، مدیر خدمات اداری قانونی کانزاس با تائید این خبر گفت که گشت پلیس کانزاس به دفتر او درباره ارسال این نامه‌ها اطلاع داده و این نامه‌ها حاوی آدرس برگشتی کانزاس سیتی یا توپکا است.

تام دی افزود که این نامه‌ها برای قانونگذاران در خانه‌هایشان ارسال و سپس به اداره تحقیقات فدرال تحویل داده شده است.

همچنین وزارت بهداشت و محیط زیست کانزاس، دفتر مارشال آتش نشانی ایالتی و پلیس محلی و ادارات آتش نشانی نیز در حال بررسی پودر مشکوک در نامه‌ها و ارسال کننده هستند.

«کریس کوباخ»، دادستان کل کانزاس نیز در میان کسانی است که این نامه مشکوک را دریافت کرده است.

هنوز جزئیات دقیقی از این خبر اعلام نشده و برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که تعداد نامه‌های ارسالی برای مقامات بسیار بیشتر از سی عدد است.

ارسال نامه سمی برای سیاستمداران در آمریکا موضوعی سابقه دار است و در سال ۱۳۹۲ نیز، مقامات آمریکایی از ارسال یک نامه تهدید آمیز سمی به آدرس باراک اوباما خبر دادند. در آن زمان مقامات آمریکایی گفتند، این نامه شبیه نامه‌های تهدید آمیزی است که برای مایکل بلومبرگ، شهردار نیویورک ارسال شده‌اند. سرویس مخفی ایالات متحده که حفاظت از جان رئیس جمهوری را بر عهده دارد گفته که جلوی این نامه گرفته شده و بازرسان پلیس فدرال (اف بی آی) در حال بررسی آن هستند.

در نامه‌های سمی که برای شهردار نیویورک فرستاده شده بودند، به حمایت وی از طرح تشدید کنترل سلاح در آمریکا اشاره شده بود. پلیس اعلام کرده آزمایش اولیه این نامه‌ای فرستاده شده برای بلومبرگ، نشان‌دهنده وجود سم رایسین است. سم رایسین ریشه طبیعی دارد و از گیاه کرچک به دست می‌آید، اما میزان سمی‌ بودن آن هزار برابر بیشتر از سم سیانور است.

همچنین در سال ۱۳۹۷، مسئولان آمریکایی اعلام کردند، در حال تحقیق درباره مبدا دو نامه حاوی مواد سمی ارسال شده به مقام‌های ارشد نظامی در پنتاگون و همچنین یک نامه آلوده دیگر به رئیس جمهوری ایالات متحده هستند. در آن زمان، سرویس مخفی ایالات متحده با صدور بیانیه‌ای ارسال یک بسته مشکوک پستی به پرزیدنت ترامپ را تأیید کرد. یک مقام پنتاگون در آن زمان به آسوشیتدپرس گفت، این نامه‌ها برای بررسی بیشتر به پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، تحویل داده شده‌اند؛ هرچند هیچ یک از این دو نامه آلوده وارد ساختمان وزارت دفاع نشدند.

گزارش بلومبرگ از رکوردشکنی صادرات نفت ایران

نشریه بلومبرگ در گزارشی به نقل از موسسات و سازمان‌های کارشناسی نوشت که علی‌رغم تحریم‌های آمریکا، ایران بیشترین میزان صادرات نفت خام را در پنج سال گذشته (پس از برگشت مجدد تحریم‌ها) انجام داده و حضور دوباره خود در صحنه ژئوپلیتیک را تقویت کرده است.

بلومبرگ با استناد به داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی، FGE، آمارهای شرکت اطلاعات کالا (kpler) افزود از زمان برگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران در سال ۲۰۱۸، صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود رسیده است.

به نوشته بلومبرگ، بیشترین حجم صادرات نفت ایران به سمت چین رفته، زیرا این کشور بزرگ ترین واردکنده نفت جهان است.

بلومبرگ در حالی مدعی شده که بیشتر صادرات نفت ایران به چین بوده که اخیرا مقامات کشورمان اعلام کردند که آلمان نیز به جمع مشتریان نفتی ایران پیوسته است.

علی ماجدی، معاون وزیر پیشین نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی دراین‌باره گفت: قاعدتا مذاکرات برجام در صادرات نفت ایران به یک کشور اروپایی مثل آلمان بی‌تاثیر نبوده است. ما می‌توانیم صادرات نفت به این کشور را افزایش دهیم؛ اما به شرطی که تحریم نباشیم.

وی درباره صادرات نفت ایران به آلمان و امکان تداوم آن تاکید کرد: احتمالا یک مجوز خاصی داده شده که آلمان بتواند حدود ۷۰ هزار بشکه نفت از ایران خریداری کند و اگر این روند تکرار شود قابل بحث خواهد بود.

رایزنی مقامات آمریکایی و سعودی درباره یمن

«تیم لیندرکینگ» فرستاده ویژه آمریکا در یمن با «خالد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان سعودی در ریاض دیدار و درباره آخرین تحولات یمن گفت‌وگو کرد.

بن سلمان در حساب توئیتری خود نوشت، با لیندرکینگ درباره تحولات یمن گفت‌وگو کرده است.

وی افزود، در این دیدار همچنین تلاش‌های مشترک برای حمایت از راهکارهای دستیابی به راه‌حل سیاسی فراگیر یمن به منظور تحقق ثبات و امنیت در این کشور بررسی شد.

بنا بر گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، وزارت خارجه آمریکا نیز سه‌شنبه گذشته در بیانیه‌ای با اشاره به سفر لیندرکینگ به عربستان اعلام کرد، هدف از این سفر تقویت تلاش‌های مربوط به گسترش مزایای آتش‌بس و آغاز روند صلح فراگیر است.

در بیانیه مذکور آمده بود که لیندرکینگ در این سفر با مسئولان یمنی، سعودی و شرکای بین‌المللی برای بررسی تلاش‌های مربوط به تقویت مذاکرات جاری و پیگیری گفت‌وگوی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با همتایان خود در منطقه، دیدار خواهد کرد.

در همین باره، شورای عالی سیاسی صنعاء اخیرا تاکید کرده بود: مردم یمن با آگاهی و بصیرت خود، امروز متوجه شده‌اند که آمریکا همانطور که در خط مقدم تجاوز به یمن قرار داشت، امروز برای ادامه تجاوزات و تشدید محاصره سخت تلاش می‌کند و تمام اقداماتی که در استان‌های اشغالی در حال انجام است در چارچوب توطئه‌های رژیم اشغالگر آمریکایی برای مشروعیت بخشیدن به حضور خود در آن مناطق و تحمیل سیاست‌های خود است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۰
زمانی که بمب افکنهای استراتژیک B-52 آمریکایی ها بخوان چین رو با انواع بمبهای خوشه ای ، هسته ای ، لیزری ، کروز و .... کیلومترها دورتر از خاک ایالات متّحده بمباران کنن چینی ها شکسته ، خرد شده و از بین میرن و دیر یا زود مثل ژاپن تسلیم شده و دیگه ادّعا و رجز خونی نخواهند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
امریکا از پس طالبان برنیومد فکر میکنی جنگ چهارتا موشک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
فعلا که از پس اقتصاد ما خوب بر اومده
اگه بگی نه، معلوم میشه مزد بگیر هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
امریکا برای امثال تو امریکاست...برای ما یک شیر پیربی یال ودمه .
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
خبر فوری:ایران و ونزوئلا فیلم سینمایی مشترک می سازند

اقتصاد دو کشور را متحول کرد ساخت این فیلم مشترک

دستاورد مهمی است
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
رویاهای یک غرب زده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
ناشناس 9:20
شما واقعاً چقدر ساده اندیش هستید. عزیز جان به نظر شما آیا در حال حاضر حضور طالبان در افغانستان به نفع آمریکا و اسرائیل است یا یک دولت میانه رو؟ اگر کمی به اتفاقات یکی دو ماه گذشته در مرزهای ایران و افغانستان بیندازید و درک لازم داشته باشید متوجه خواهید شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
الان تو تو چینی یا امریکا
توروسنه نه
؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
ناشناس 10:22
دو سال و نیم پیش برای تعویض کامل لوله کشی آب یک واحد آپارتمان مبلغ سه میلیون تومان پرداخت کردیم. امسال برای انجام کاری مشابه برای واحدی مشابه مبلغ سی میلیون تومان. آمریکا لازم نیست وارد جنگ شود ، به همین ترتیب پیش برود 95 در صد مردم ایران بزودی دست گدایی دراز خواهند کرد. فقط امثال شما هستند که از قبل این شعارهای بدون محتوا به نان و آب درست و حسابی رسیده اید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
بابا ژنرال اون زمان هشتاد سال پیش بود . انواع بمب های لیزری و اتم و ... رو که شمردی چینی ها هم الان دارن . اون دوره که امریکا یکه تاز نظامی جهان بود گذشت . امریکا فقط برای کشورهای ضعیفی چون سومالی و عراق و افغانستان گردنش کلفته .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
زرشك! هنوز نفهميدي كه در اين دوره و زمانه جنگ هيچ پيروزي نخواهد داشت؟ چه جنگ روسيه و اوكراين باشد چه جنگ آمريكا و عراق، چه جنگ عربستان و يمن و ....
قرار شده تا سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا امروز در حضور خبرنگاران داخلی و خارجی با همراه آوردن تورات و انجیل و قرآن به همه آنها قسم بخورد
که والله بالله و تاالله ما با ایران هیچگونه مذاکرات هسته ای مستقیم و غیر مستقیم نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
نیازی به قسم خوردن نیست. دولت فوق انقلابی ایران از طریق رابط (کشور عمان) مرتباً مذاکره می کند تا بلکه آمریکا کمی کوتاه بیاید.
تنها اهرم فشار ما بیست درصد خیلی زرنگ هزارنتا اهرم فشار دارن بعد میخان تنها اهرم فشار با دادن پول خودمو بگیرن بشین تا بدیم غربی ها وحشی
هیچ توافقی در کار نیست گول نخورید ایران فقط در بحث زندانی ها توافق کردن چون کم اوردن دارن با رسانه سوارتون میشن تنها اهرم ایران همین شصت درصد بگیرن دیگه چیزی نداریم تا حقمون از این غربی ها گاوچرون زورگو بگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
اگر هم توافقی بشود به من شما چی؟
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
ناشناس 11:28 به تو و امثال تو که ستون پنجم امریکا برای پخش ناامیدی هستی قرار نیست چیزی برسه
وزیر خارجه آمریکا دروغ میگه ، توافق امضا کردن و امروز وزیر خارجه عربستان با چند هزار میلیارد اسکناس دلار و ریال و درهم و دینار عمانی بعد از نماز مغرب وارد تهران میشود
پاسخ ها
اشکان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
احتمالا با هزاران میلیارد آشنایی نداری کاکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
باش تا صبح دولتت بدمد.
اسپری سروتاید برای آسم بچه ام گیر نمیاد با نسخه ایرانیش هم اذیته من به کی بگم دردم رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
به خدا بگو! او کفایت میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
29 فروردین
13 آباد
هلال احمر هم گیر نیومد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
چند روز پیش،من درباره ی نبودن انسولین لانتوس،نوشتم ،من به عنوان یه پدر،میدونم شما چه میکشی،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
انسولین 29 فروردین داره، فقط داروخانه دولتی گیر میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
اون زمانی که در دفاع از ارباب میگفتی دارو تحریم نیست دارو تحریم نیست باید فکر اینجاش بودی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
پس اعتراف میکنی که کدخدا ار بخواد، شما حتی از پس تامین دارو هم بر نمیایید
هایپرسونیک برای ما دارو نمیشه
تابناک شده نفرت پراکنی برعلیه ایران...
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
کمتر بی بی سی ببین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
بخاطر تیراناست
کی میمیرن تموم میشن این پیرپاتال منافقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
ناراحتی؟؟؟برو فارس،مشرق،تسنیم،ایران،و...،از نگاه گردانندگان آنها و خوانندگانشون،ایران بهشته!!فقط بصیرت میخواد که ببینی!من که بصیرت ندارم ببینم،اما مطمئنن شما داری!برو خدا پشت و پناهت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
دقیقا. ترکیبی از اصلاح طلب و سوله های آلبانی نشین هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
شاید هم ترکیبی از شرق پرست ها و متوهم های اصولگرا
اینکار شما نوعی گول زدن مخاطب هست و به دور از اخلاق رسانه ای است که یک جمله از صحبت های طرف میگذارید و دنبالش حرفهای تکراری که نظرات خودتان هست را میگنجانید!!
نظر بلینکن درباره توافق هسته‌ای:
" کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند."

جملات بالا واقعا نظرات بلینکن هستند؟؟؟؟
این رکود شکنی صادارت نفت به چه درد می خوره وقتی قیمت گوشت هی بالا می ره؟یا مجانی میدیم یا پولش نمیاد مملکت یا... خلاصه تو زندگی مردم تاثیر نذلشته تو بگو روزی 5 میلیون بشکه وفتی هیچ تاثیری تو زندگی من نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
به درد بعضیها میخوره . برای ما آب نداره ولی برای برخی نان داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
تو از کجا میدونی نمیاد نمیومد که چیزی برای خوردن خرید کردن نبود
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
اینها ستون پنجم دشمن برای تزریق ناامیدی هستند
اگه یه روزی غرب به ما حمله کنه چین یا روسیه از ما دفاع نمیکنن. اگه هم چین یا روسیه به ما حمله کنه، غرب از ما دفاع نمیکنه. ما باید برای دفاع مشروع از خودمون، بمب داشته باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
چرا به فکر صلح با دنیا یستی، مگر امارات و قطر و ... بمب دارند، بیشترین درآمد و رفاه را بدست آوردند و کلی هم سرمایه گذاری کشورهای دیگر دارند.
برای من فیلتر شکن را ازاد کردن مهمه نه این خبرها که دردی از من دوا نمیکنه
صلح وصفار،مدارا همیشه بهتروکم هزینه تر وموفقت ترلز جنگ وجدل های ابلهانه ایده ئولوژیکی تروریستی وفاشیستی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
بله صلح صفا مدارا شد تحریم چندبرابر شد بهتر در چیزی که تخصص نداری حرف نزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
حالا نیست ۴۰ سال است صلح و مدار نکردیم و همه جهان را زیر سلطه خود آوردیم ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
تا آمریکا باشه صلح و صفایی نیست
هر دو طرف آمریکا و ایران می گویند که ما راه حل گفتگو و دیپلماسی را برای حل مشکلات هسته ای می پسندیم هر دو طرف سلاح هسته ای را نفی می کنند
چرا این دست و آندست می کنید مرگ یک بار شیون هم یک بار یا زنگی زنگ یا رومی روم
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
امریکاییهای شیاد بازی میکنند
بازگشت به شعار انقلاب یعنی نه شرقی و نه غربی و رفتار محترمانه با دنیا بر اساس احترام متقابل و احترام به قوانین و مقررات و عرف جهانی و عدم استفاده از تهدید در سیاست جهانی و رابطه با همه کشورهای جهان در اسرع وقت بر اساس منافع ملی لازم است فورا انجام شود . چند جانبه گرایی همان چیزی است که آلمان نیز در جنگ جهانی دوم می خواست و هدف آلمان این بود که باید من هم مانند فرانسه و انگلیس مستعمرات خود را داشته باشم همان چیزی که الان روسیه و چنین می خواهند ما نباید برای اینکه روسیه و چین مستعمرات خود را داشته باشند فداکاری کنیم و هزینه بدهیم
جنگ زرگری آمریکا با جمهوری اسلامی به شصت درصد رساندن غنی سلزی بوده ، حالا معلوم میشه چرا برجام از طرف اونا باطل شد .
این پرچم سوریه عضو تابناکه یا رانت خاصی داره؟ چون چرندیاتی که می نویسه با گشاده دستی تابناک همیشه منتشر می شه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست